خرید از سراسر دنیا


» استفاده از صفحه نمایش توسط کودکان بسیار سریعتر از چهار سال گذشته افزایش یافته است

 استفاده از صفحه نمایش توسط کودکان بسیار سریعتر از چهار سال گذشته افزایش یافته است

 استفاده از صفحه نمایش توسط کودکان بسیار سریعتر از چهار سال گذشته افزایش یافته است


جداسازی از دوستان و سایر عوامل در طول همه‌گیری باعث افزایش قابل توجه استفاده از صفحه نمایش توسط کودکان و نوجوانان در سطوح قبل از همه‌گیری شد.


Common Sense Media - یک سازمان غیرانتفاعی که به بهبود زندگی همه بچه ها و خانواده ها اختصاص دارد - در ماه مارس گزارش مفصلی منتشر کرد که نشان می داد استفاده از صفحه نمایش در سال 2021 بسیار سریعتر از چهار سال گذشته افزایش یافته است. این میزان استفاده برای کودکان ها در دو سال گذشته شش برابر بیشتر بود.


این بیماری همه گیر احتمالاً عامل اصلی تغییرات در استفاده از صفحه نمایش بوده است. طبق این مطالعه، پلتفرم هایی مانند TikTok همچنان به محبوبیت خود ادامه داده اند و همچنین ممکن است باعث افزایش استفاده شوند.


محققان به دنبال جزئیاتی در مورد اینکه آیا تفاوت‌های ماندگاری در استفاده جوانان از رسانه‌های صفحه نمایش وجود دارد یا خیر که محدودیت های کرونا دوباره در پاییز 2021 از بین برود. آنها بر روی کودکان آمریکایی (8 تا 12 سال) و نوجوانان (13 تا 18 سال) تمرکز کردند. زمانی را که صرف استفاده از دستگاه های دیجیتال می کنند، جدا از زمانی که صرف انجام کلاس های آنلاین و تکالیف می کنند.


کل استفاده از صفحه نمایش سرگرمی در بین کودکان و نوجوانان، در روز، 2015 تا 2021

استفاده از صفحه نمایش سرگرمی شامل زمان صرف شده برای تماشای تلویزیون و ویدیوهای آنلاین، بازی های ویدیویی، استفاده از رسانه های اجتماعی، مرور وب سایت ها، ایجاد محتوا، خواندن الکترونیکی و سایر فعالیت های دیجیتال است. در سال 2021، زمان صرف شده برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی برای اولین بار در مجموع گنجانده شد (شش دقیقه در میان کودکان و هشت دقیقه در میان نوجوانان) و زمان صرف شده برای تماشای فیلم در سینماها و استفاده از آی‌پاد تاچ در نظر گرفته نشده است. هفت دقیقه در میان کودکان و شش دقیقه در میان نوجوانان در سال 2019). منبع: Common Sense Media


نتایج نشان می دهد که هیچ تغییر چشمگیری در الگوهای کلی استفاده از رسانه توسط کودکان و نوجوانان از نظر انواع وسایل مورد استفاده وجود ندارد. با گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی در بین گروه های سنی جوان تر، مدت زمانی که آنها به فعالیت های غیر مدرسه ای اختصاص می دهند به میزان قابل توجهی افزایش یافت.


ویدئوهای آنلاین جایگاه خود را در صدر سلسله مراتب رسانه ای نوجوانان تثبیت کرده اند. با این حال، بازی های ویدیویی در طول "همه گیری" افزایش چشمگیری نداشت. فعالیت های برتر یکسان باقی می مانند - ویدیوهای آنلاین، بازی و رسانه های اجتماعی. همچنین الگوهای عمومی بین کودکان و نوجوانان یا پسران و دختران ادامه یافته است.


رسانه ها را می توان به صورت مثبت یا منفی مورد استفاده قرار داد. به گفته مایک راب، مدیر ارشد تحقیقات در Common Sense Media، کودکان آسیب‌پذیر بیش از حد از رسانه‌ها استفاده می‌کنند یا از رسانه‌ها به روش‌هایی استفاده می‌کنند که به مشکلات سلامت روان کمک می‌کند.


ما باید بتوانیم آن بچه ها را شناسایی و حمایت کنیم. اما بچه‌هایی هم هستند که از رسانه‌ها برای حفظ روحیه خود، ارتباط با دوستان یا حمایت از سلامت روان خود استفاده می‌کنند.

"این واقعاً بستگی به این دارد که چه کسی از آن استفاده می کند، از چه چیزی استفاده می کند و چه نیازهایی را برآورده می کند."


یافته های بیشتر استفاده از رسانه

این گزارش در مقایسه با آخرین گزارش استفاده از رسانه‌ها قبل از همه‌گیری در سال 2019، هشت نتیجه عمده یافت. مطالعه Common Sense Media تنها نظرسنجی نماینده ملی است که الگوهای استفاده از رسانه‌ها را ردیابی می‌کند در میان یک نمونه واقعاً تصادفی از کودکان و نوجوانان هشت تا 18 ساله در ایالات متحده، به گفته جیمز پی استایر، موسس و مدیر عامل Common Sense Media.


نوجوانان در سال2021 نمی خواهند بدون سایت زندگی کنند

در میان 79 درصد افراد 13 تا 18 ساله که کاربران دائمی رسانه‌های اجتماعی و ویدیوهای آنلاین هستند (حداقل هفته‌ای یک بار استفاده می‌کنند)، درصدی که هر سایتی را به عنوان سایتی انتخاب می‌کنند که نمی‌خواهند بدون آن زندگی کنند.


علاوه بر نتایج ذکر شده در بالا، محققان دریافتند:

اگر نوجوانان مجبور به انتخاب شوند، می گویند یوتیوب سایتی است که نمی خواهند بدون آن زندگی کنند. در واقع، تماشای ویدیوهای آنلاین فعالیت رسانه ای مورد علاقه هر دو گروه در بین پسران و دختران در بین گروه های نژادی/قومی و سطوح درآمدی است.

استفاده از رسانه های اجتماعی در بین کودکان 8 تا 12 ساله در حال افزایش است. سی و هشت درصد از توئین ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند (در مقایسه با 31 درصد در سال 2019). تقریباً یک نفر از هر پنج (18 درصد) گفتند که اکنون روزانه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند (در مقایسه با 13 درصد از سال 2019).

کودکان اکنون نزدیک به یک ساعت و نیم در روز را صرف استفاده از رسانه های اجتماعی می کنند، اما احساسات متناقضی در مورد رسانه دارند. با وجود اینکه کودکان زمان زیادی را به رسانه های اجتماعی اختصاص می دهند، به اندازه سایر رسانه ها از آن لذت نمی برند.

پنج سایت برتر رسانه های اجتماعی که نوجوانان تا به حال استفاده کرده اند عبارتند از: اینستاگرام (53 درصد)، اسنپ چت (49 درصد)، فیس بوک (30 درصد)، دیسکورد (17 درصد) و توییتر (16 درصد).

هم کودکان و هم نوجوانان به طور قابل توجهی در میزان متوسط ​​رسانه صفحه نمایشی که در هر روز درگیر می شوند، متفاوت هستند. پسرها بیشتر از دختران از رسانه های صفحه نمایش استفاده می کنند. بچه‌های سیاه‌پوست و اسپانیایی/لاتینی بیشتر از بچه‌های سفیدپوست استفاده می‌کنند. کودکان خانواده های کم درآمد بیشتر از خانواده های با درآمد بالاتر استفاده می کنند.

کودکان به‌طور کلی در طول همه‌گیری نسبت به قبل از سال 2019 رسانه‌های بیشتری مصرف کردند، به جز یک منبع: مطالعه در استفاده افزایش نیافته است.

تقریبا نیمی از نوجوانان به پادکست گوش می دهند و از هر پنج نفر یک نفر گفته است که حداقل هفته ای یک بار این کار را انجام می دهد. آنها با طیف گسترده ای از انواع رسانه ها، از جمله رسانه های مبتنی بر کلام گفتاری، درگیر هستند.

تعداد زیادی از کودکان سیاه‌پوست، اسپانیایی/لاتینی در خانواده‌های کم درآمد هنوز به کامپیوتر در خانه دسترسی ندارند. این یکی از اساسی ترین بلوک های سازنده ارزش دیجیتال است.


نتایج هشدار دهنده

راب از افزایش شدید میزان زمان نمایش صفحه در دو سال گذشته در مقایسه با چهار سال قبل از همه‌گیری تحت تأثیر قرار گرفت. از سال 2015 تا 2019، استفاده از رسانه برای توئین ها تنها سه درصد رشد داشته است. برای نوجوانان 11 درصد رشد داشته است.


با این حال، تنها از سال 2019 تا 2021، استفاده از رسانه ها برای کودکان و نوجوانان نزدیک به 20 درصد افزایش یافته است. این تقریباً شش برابر رشدی است که ما قبل از همه‌گیری تنها برای کودکان شاهد بودیم.


او خاطرنشان کرد: «همچنین از این واقعیت متعجبم که 38 درصد از توئین ها از رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند، علیرغم این واقعیت که بیشتر پلتفرم ها برای افراد زیر 13 سال قرار نیست استفاده شوند.»


برترین فعالیت های رسانه ای صفحه سرگرمی در میان کودکان و نوجوانان، 2021


بازی‌های ویدیویی به بازی‌هایی گفته می‌شود که روی کنسول، رایانه یا پخش‌کننده بازی قابل حمل انجام می‌شوند. بازی‌های موبایل به بازی‌هایی گفته می‌شود که روی گوشی هوشمند یا تبلت انجام می‌شوند.

راب پیشنهاد کرد: آنچه بچه ها با رسانه ها انجام می دهند به همان اندازه مهم یا مهم تر از مدت زمانی است که با رسانه ها می گذرانند. اگر بچه‌ها از محتوای خوب استفاده می‌کنند، از فناوری برای معاشرت با دوستانشان استفاده می‌کنند، و از فناوری برای بیان خود استفاده می‌کنند، پس او فکر نمی‌کند که ما اینقدر نگران زمان باشیم.


او گفت: «وقتی استفاده از رسانه جایگزین فعالیت‌های مهمی مانند معاشرت، گذراندن زمان با کیفیت با خانواده یا خواب می‌شود، من نگران می‌شوم.


نظر محققین

محققان خاطرنشان کردند که از یافتن عدم گسترش شدید توزیع‌های جدید تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در میان کودکان و نوجوانان شگفت‌زده شدند. آنها گفتند که نظرسنجی نشان نمی دهد که این اتفاق افتاده است.


ما در سنین پایین‌تر شاهد یک روند متوسط ​​به سمت استفاده از رسانه‌های اجتماعی هستیم. این به ویژه با توجه به بحث های جاری در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر رفاه جوانان جالب است.


دیگر محصول رسانه‌ای جدید که توسط فیس‌بوک (اکنون متا) ارائه شده است، رسانه‌های همه جانبه است که از طریق واقعیت مجازی قابل دسترسی است. راب تصریح کرد که افزایش زمان فقط برای رسانه های سرگرمی است، نه برای مدرسه، آموزش از راه دور یا تکالیف.


در این مرحله، استفاده از رسانه جدید کند بوده است. این گزارش اشاره می کند که در واقع کندتر از رشد پادکست ها است.


راب اضافه کرد: «من مدام فکر می‌کنم که آیا در مقطعی به سقف استفاده از رسانه‌ها خواهیم رسید یا خیر، اما تاکنون این کار را نکرده‌ایم».


تغییر دیدگاه ها در مورد تأثیر کودکان

یک مطالعه اخیر (Rideout & Robb, 2021) نشان می‌دهد که بسیاری از جوانان در طول همه‌گیری از دستگاه‌های دیجیتال خود برای معاشرت آنلاین با دوستان، یادگیری در مورد چیزهایی که به آنها علاقه داشتند و ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوای خود استفاده می‌کردند. Steyer از Common Sense Media در نتیجه‌گیری گزارش نوشت: این کار نشان می‌دهد که والدین و مربیان باید مراقب باشند که صرف وقت روی صفحه نمایش کودکان را نادرست جلوه دهند.


این آخرین نظرسنجی در مورد استفاده از رسانه کودکان نشان می‌دهد که فعالیت‌هایی مانند تولید محتوا، چت ویدیویی، و خواندن آنلاین اغلب در بین جوانان اتفاق می‌افتد و برای آنها مهم و معنادار است. اما اشتایر هشدار داد که افزایش زمان نمایشگر همچنان بخش کوچکی از استفاده کلی از صفحه نمایش را تشکیل می دهد.


«در پایان، میزان زمانی که جوانان به محتوای تولید شده توسط دیگران اختصاص می‌دهند همچنان به شدت غالب است، خواه محتوایی باشد که تماشا می‌کنند، می‌خوانند، بازی می‌کنند یا در میان آنها جستجو می‌کنند. با توجه به زمان زیادی که کودکان به رسانه ها اختصاص می دهند، ارتقاء رسانه های با کیفیت با ایجاد و برجسته کردن نمایش ها، بازی ها، برنامه ها و کتاب هایی که درگیر، الهام بخش، و ارائه بازنمایی های مثبت هستند، بسیار مهمتر است.


گزارش سرشماری 2021 توسط : Tweens and Teens

ترجمه مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده