خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا می توانید در دوران بارداری با خیال راحت بوتاکس دریافت کنید؟

آیا می توانید در دوران بارداری با خیال راحت بوتاکس دریافت کنید؟

آیا می توانید در دوران بارداری با خیال راحت بوتاکس دریافت کنید؟

اگرچه بسیاری از زنان بوتاکس را به عنوان روشی با حداقل تهاجم برای جوان‌تر به نظر رسیدن انتخاب می‌کنند، بسیاری از خانم‌ها در سراسر جهان این سوال را دارند که آیا می‌توان با خیال راحت در دوران بارداری بوتاکس دریافت کرد؟ بارداری برای بسیاری زمان پیچیده‌ای است – اگر چه زمان هیجان‌انگیزی است و بسیاری از زنان «درخشش بارداری» را دریافت می‌کنند، اما علائمی مانند نفخ، حالت تهوع، بدخلقی و خستگی عمومی می‌تواند بهترین حالت را در ما بگیرد. در نتیجه، کاملاً قابل درک است که مادران آینده بخواهند قبل از زایمان کمی احساس جوانی کنند. 


روتین زیبایی راهی عالی برای بازیابی اعتماد به نفس در آن دوران سخت است، اما برخی از فعالیت‌ها مانند رنگ کردن موهایتان تا حدی خطراتی برای زنان باردار دارد. تزریق بوتاکس یک درمان تقریباً بدون درد است که حدود 15 دقیقه طول می کشد و شامل تزریق دوزهای متعدد توسط پزشک بر اساس هدف در نقاط خاص است. 


در حالی که خود این روش همیشه عامل خطرناکی نیست، محصولات مورد استفاده می توانند خطرات بالقوه مضری برای جنین در حال رشد داشته باشند. درباره مواد تشکیل دهنده بوتاکس بیشتر بدانید تا بدانید که آیا این تصمیم برای شما مناسب است یا خیر.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

بوتاکس چیست؟

ممکن است برخی از شما ندانید که ماده فعال بوتاکس که به کلستریدیوم بوتولینوم معروف است، همان باکتری است که باعث مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم می شود. نگران نباش! این کمتر از آن چیزی که به نظر می رسد ترسناک است. هنگامی که در مقادیر اندک در پوست تزریق می شود، به سادگی به عنوان سم عصبی عمل می کند که عضلات را فلج می کند. همچنین معمولاً برای مبارزه با تعریق بیش از حد استفاده می شود. 


عوارض جانبی تزریق بوتاکس عبارتند از: ناراحتی و تورم در محل، همراه با سردردهای احتمالی، بی حسی و معده درد. در حالی که هیچ یک از این عوارض جانبی کشنده نیستند، باید مزایا و خطرات این روش را در صورت بارداری سنجید.


اگر از بوتاکس برای مقاصد پزشکی و غیر آرایشی استفاده کنید چه؟

بوتاکس برای درمان بیماری هایی مانند پسوریازیس و آلوپسی و همچنین افرادی که از اختلالات تعریق بیش از حد رنج می برند استفاده می شود. FDA همچنین اخیراً آن را به عنوان تنها درمان میگرن مزمن تأیید کرده است . در این مورد، محل های تزریق شامل قسمت بالایی پشت، گردن، پیشانی و شقیقه ها می شود. پزشکان همچنین از بوتاکس به عنوان نوعی درمان برای بیماری معروف به دیستونی استفاده می کنند که در آن افراد حرکات تکراری ناشی از انقباضات کنترل نشده عضلانی را انجام می دهند. 


اگرچه فواید زیادی برای استفاده از بوتاکس در زمینه پزشکی وجود دارد، اما تاثیری که ممکن است بر بدن باردار داشته باشد را تغییر نمی دهد. صرف نظر از دلیلی که بوتاکس را انتخاب کردید، خطراتی همچنان وجود دارد.


مزایا و معایب بوتاکس و بارداری

اگر برای مدت طولانی از بوتاکس استفاده می کنید و می خواهید بدانید که آیا استفاده از این ابزار ضد پیری برای کودک شما در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. در حالی که مطالعاتی بر روی حیوانات انجام شده است که نشان می‌دهد سموم از جفت عبور نمی‌کنند، اما انسان‌ها شبیه به هم نیستند. ما همچنین نمی دانیم که چگونه روی مواردی مانند شیردهی و اینکه آیا بوتاکس به شیر مادر منتقل می شود تأثیر می گذارد.



در دوران بارداری، ایمنی زنان کاهش یافته است و متأسفانه، تحقیقات طولانی مدت زیادی در مورد اثرات بوتاکس بر بارداری انجام نشده است. نگرانی اصلی این است که آیا باکتری از محل تزریق می تواند به سایر قسمت های بدن نشت کند. این خطرات ناشناخته احتمال ابتلا به بوتولیسم را معرفی می کند.

بسیاری از زنان باردار مایل به انجام تحقیقات نیستند، بنابراین پزشکان موافق هستند که مطالعات کافی وجود ندارد و ممکن است هرگز وجود نداشته باشد. 


برخی از خطرات مرتبط با استفاده از بوتاکس در دوران بارداری شامل علائم مشابه بوتولیسم است، از جمله:

ضعف عضلانی

تاری دید

مشکل در تنفس/بلع

از دست دادن کنترل مثانه


جایگزین های استفاده از بوتاکس در دوران بارداری 

در عوض، زنان باردار ممکن است از سایر اقدامات کاهش دهنده چین و چروک استفاده کنند که تزریق نمی شوند، مانند کرم های موضعی حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا. استفاده روزانه از ضد آفتاب نیز مهم است. 


شما همچنین می توانید لایه برداری گلیکولیک یا اسید لاکتیک را در دوران بارداری کامل کنید، اما ممکن است بخواهید از لایه برداری اسید سالیسیلیک و محصولات مبتنی بر رتینوئید خودداری کنید. هیدراته ماندن و لایه برداری منظم نیز کلیدی برای جلوگیری از چین و چروک است و می تواند معجزه ای در شاد نگه داشتن پوست انجام دهد. 


به علاوه، احتباس آب در طول چرخه بارداری به کاهش چین و چروک های پنجه کلاغی کمک می کند. همراه با افزایش تولید روغن، چین و چروک های شما احتمالاً صاف می شوند و به طور طبیعی ناپدید می شوند، بنابراین از آن درخشش طبیعی لذت ببرید و شاد باشید! در نهایت، بهتر است که در امان باشید تا متاسف باشید.


اگر هنوز نگرانی‌هایی دارید، درمان‌ها را به حالت تعلیق درآورید یا حداقل با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید تا دانش تخصصی داشته باشید. 


مجله ارم بلاگ



» تزریق بوتاکس |استفاده درمانی از سم بوتولینوم

» تزریق فیلر یا بوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست؟



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده