خرید از سراسر دنیا


» کلید خوشبختی کدام است: حقوق بالا یا رضایت شغلی؟

کلید خوشبختی کدام است: حقوق بالا یا رضایت شغلی؟

کلید خوشبختی کدام است: حقوق بالا یا رضایت شغلی؟

من حتی یک نفر را نمی شناسم که پول بیشتری نمی خواهد یا نیاز ندارد. چه برای یک ماشین جدید، یک تعطیلات یا صرفاً برای پرداخت آن کارت های اعتباری - مردم همیشه قدردان چند سکه اضافی در جیب خود هستند. با این حال، آیا داشتن شغلی که واقعاً درآمد خوبی دارد اما چیزهای دیگری را ارائه نمی دهد، واقعاً کلید خوشبختی کلی بلندمدت است؟


این یک سوال قدیمی است و هر کسی متفاوت است. اصطلاح "خوشبختی" به روش های مختلفی برای افراد مختلف تعریف می شود. برای برخی، خوشبختی صرفاً داشتن سقفی بالای سر و غذا روی میز است. برای دیگران (و احتمالاً بسیاری دیگر) خوشبختی با داشتن چیزهای خوب مانند فناوری، لباس‌های زیبا، ماشین و غیره به دست می‌آید. برای پرداختن به چیزهای خوب در زندگی، ما معمولاً حقوق بالایی می‌خواهیم – اما در چه مرحله‌ای رضایت شغلی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. به جای حقوق ماموت؟ و آیا می توان بهترین های هر دو دنیا را داشت؟


عوامل مختلفی در بحث رضایت شغلی در مقابل حقوق بالا دخالت دارند. در ابتدا، به نظر می رسد که پاسخ به خوشبختی کلی کاملاً واضح است: شغلی را که دوست دارید پیدا کنید و در راه رسیدن به درآمد زیاد تلاش کنید. با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، شما در حال حاضر در چه مرحله ای از زندگی خود هستید؟ اگر در خانه مسئولیت‌هایی مانند فرزندان ندارید، ممکن است برای شغلی پردرآمد بیشتر آماده باشید تا ساعت‌های طولانی کار کنید.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اگر به تازگی با شریک زندگی خود نقل مکان کرده اید، می خواهید زمان بیشتری را در خانه بگذرانید و در نظر بگیرید که چقدر برای قبوض و اجاره / رهن هزینه می کنید. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید محل کار شما است. در شهرهایی مانند لندن، پاریس و نیویورک، حقوق پنج تا شش رقمی برای پوشش هزینه های زندگی کافی خواهد بود. پس از کنار گذاشتن پس انداز، پرداخت قبوض و سایر هزینه ها - چقدر باقی مانده که برای خود خرج کنید؟ و آیا این مبلغی است که از آن راضی هستید؟


ما تقریباً یک سوم از زندگی خود را در محل کار می گذرانیم. ما می خواهیم تا زمانی که آنجا هستیم خوشحال باشیم. اگر به نظر نمی‌رسد که صبح‌ها نمی‌توانید خود را از رختخواب بیرون بیاورید، زیرا از این کار بسیار می‌ترسید، به طور کلی در ادامه راه بهتر نمی‌شوید. هرکسی در شغل خود دارای فراز و نشیب هایی است – اما اگر افت های بیشتری نسبت به فرازهای شغلی دارید، آیا حقوق بالاتر واقعاً ارزش آن را دارد؟ همانطور که جیم بلاسینگیم در فوربس می گوید: "اگر نمی توانید بدون پول و چیزهای [مادی] شاد باشید، به احتمال زیاد با آن خوشحال نخواهید شد". بسیاری از افرادی که حقوق بالاتری دارند، نمی توانند از شغل خود سیر شوند.


سن یکی دیگر از عناصر بحث رضایت شغلی در مقابل حقوق بالا است. به طور کلیشه‌ای، اگر جوان‌تر هستید، احتمالاً ساعت‌های بیشتری را با پول کمی کمتر (با امید به پیشرفت شغلی و رضایت شغلی عمومی) تحمل خواهید کرد. اگر شغلی با میزان پاسخگویی خوب دارید، لایق دستمزد بالاتر هستید. در واقع "رضایت شغلی" چیست؟ مواردی مانند پیشرفت و ارتقاء شغلی، آموزش خوب، همکاران عالی، امتیازات مناسب و امنیت شغلی، همگی در زیر چتر "رضایت" قرار می گیرند.


نکته دیگری که اگر در حال حاضر در حال انجام خودارزیابی هستید، باید به آن فکر کنید این است که چرا در وهله اول برای شغلی که در حال حاضر دارید درخواست داده اید. به خاطر دستمزد بود یا نقش/مسئولیت؟ اگر هر دو بود، آیا اگر مدتی در کار خود بوده اید، اکنون این موضع گیری ها تغییر کرده است؟


خوشبختی بسته به نگرش فردی که به دنبال آن است به دست می آید. اگر می‌توانید به سر کار بروید و بخندید، از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید، در این صورت شادی اولیه شغلی را در همان جا خواهید داشت. اگر هر روز از نظر عاطفی در کار خود رنج می برید، هیچ پولی در دنیا شما را راضی نخواهد کرد. شاید وقت آن رسیده باشد که برای همیشه از کار خود جدا شوید - در اینجا علائمی وجود دارد که باید انجام دهید. 

نویسنده: جورجینا بلومفیلد


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده