خرید از سراسر دنیا


» مطالعه جدید ممکن است منجر به رویکرد درمانی جدید برای درمان بیماری آلزایمر شود

مطالعه جدید ممکن است منجر به رویکرد درمانی جدید برای درمان بیماری آلزایمر شود

مطالعه جدید ممکن است منجر به رویکرد درمانی جدید برای درمان بیماری آلزایمر شود


سلول‌های میکروگلیا در نهایت می‌توانند سیناپس‌های بین نورون‌ها را تحت شرایط خاصی از بین ببرند.


نکات مهم

  • سلول های میکروگلیا به عنوان سیستم ایمنی مغز عمل می کنند
  • آنها به دفع مواد زائد و سموم کمک می کنند و در عین حال عملکرد نورون ها را حفظ می کنند
  • زمانی که سلول‌ها راه خود را گم می‌کنند، منجر به التهاب مغز می‌شود


در رویکردی جدید، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، درمان بیماری آلزایمر را با استفاده از فناوری جدید هدف قرار داده‌اند. این رویکرد شامل تمرکز بر میکروگلیا، نوعی سلول است که با خلاص شدن از شر نورون‌ها و پروتئین‌های آسیب‌دیده که اغلب با زوال عقل و سایر بیماری‌های مغزی مرتبط هستند، مغز را تثبیت می‌کند. در حالی که تغییرات در این سلول ها با بیماری آلزایمر مرتبط است، هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.


اکنون محققان از فناوری جدید CRISPR استفاده کرده اند که آنها را قادر می سازد این سلول های میکروگلیا را کنترل کنند. به گفته این تیم، این می تواند به رویکرد جدیدی برای درمان بیماری آلزایمر منجر شود.


در مغز ، سلول های ایمنی معمولی نمی توانند از سد خونی مغزی عبور کنند. اینجاست که سلول های میکروگلیا وارد عمل می شوند. آنها به عنوان سیستم ایمنی مغز عمل می کنند و به دفع مواد زائد و سموم کمک می کنند و در عین حال نورون ها به درستی کار می کنند. هنگامی که این سلول های میکروگلیا راه خود را گم می کنند، منجر به التهاب مغز می شود و می تواند به نورون ها و شبکه های آنها آسیب برساند.


سلول های میکروگلیا حتی می توانند سیناپس های بین نورون ها را تحت شرایط خاصی از بین ببرند. این فرآیند بخشی طبیعی از رشد مغز در دوران کودکی و نوجوانی است. اما، در بزرگسالان، این می تواند منجر به اثرات فاجعه آمیز بر روی مغز شود.


این تیم به رهبری مارتین کامپمن ،PhD، برای شناسایی ژن هایی که مسئول حالت های خاصی از فعالیت میکروگلیال هستند، آماده شدند. با این کار، آن‌ها می‌توانند ژن‌ها را خاموش و روشن کنند و سلول‌های کنده‌شده را به جای خود بازگردانند.


آنها سلول های میکروگلیا را از طریق سلول های بنیادی اهدایی داوطلبان انسانی ساختند و تایید کردند که مانند همتایان انسانی معمولی خود عمل می کنند. سپس این تیم تصمیم به توسعه یک پلتفرم جدید کردند که شکلی از CRISPR را ترکیب می‌کند و محققان را قادر می‌سازد تا ژن‌های فردی را روشن و خاموش کنند. این ژن ها همچنین بر چگونگی فعال بودن یک سلول مواد التهابی و تهاجمی که یک سلول با آن سیناپس ها را هرس می کند، تأثیر گذاشت. تشخیص نوع ژن ها به محققان کمک کرد تا با موفقیت به آنها استراحت دهند و سلول های مبتلا به بیماری را به سلول های سالم تبدیل کنند.


او گفت: «مطالعه ما طرحی برای یک رویکرد جدید در درمان ارائه می‌کند. کمپمن گفت: «این یک جام مقدس است. او نویسنده ارشد این مطالعه است که در Nature Neuroscience منتشر شده است.


مجله ارم بلاگ





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده