بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 25 حقیقت روانشناختی در مورد زبان بدن انسان

25 حقیقت روانشناختی در مورد زبان بدن انسان

25 حقیقت روانشناختی در مورد زبان بدن انسان


در اینجا 25 حقیقت روانشناختی در مورد زبان بدن انسان با پشتوانه علمی آورده شده است تا به شما در درک اعمال افراد در زندگی خود کمک کند. همچنین در مورد انواع مختلف زبان بدن انسان، نمونه های واقعی زبان بدن، اهمیت زبان بدن، و نحوه استفاده از زبان بدن انسان در روانشناسی مدرن را مشاهده خواهید کرد.


روانشناسی زبان بدن، که به عنوان ارتباط غیرکلامی نیز شناخته می شود، هر روز توسط کارآگاهان، سیا، اف بی آی و نهادهای مجری قانون برای دستگیری مجرمان و خواندن ذهن افراد با تماشای نحوه نشستن، حالات چهره و نحوه ایستادن یا صحبت کردن آنها استفاده می شود. این تکنیک جدید نیست و حتی توسط نظریه تکامل داروین که به سال 1872 برمی گردد مورد مطالعه قرار گرفت!


حقایق زیر در مورد زبان بدن یا ارتباطات غیرکلامی فقط برای اهداف آموزشی و سرگرمی است. به هیچ وجه نباید از این محتوا برای آسیب رساندن به دیگران استفاده شود.


1. لبخند زدن

بیش از 18 لبخند مختلف توسط انسان ها برای نشان دادن احساسات استفاده می شود، 99٪ از این لبخندها در واقع ساختگی هستند و تنها یکی واقعی است و شادی واقعی را نشان می دهد. لبخند دوشن تنها لبخندی است که شادی واقعی را نشان می دهد. یک راه ساده برای درک لبخند دوشن این است که تصور کنید یک کودک 5 ماهه در حال لبخند زدن است! چشم‌ها کوچک‌تر می‌شوند، گونه‌ها بالا می‌آیند و لب‌ها به اندازه‌ای باز می‌شوند که هنگام لبخند زدن دندان‌ها را نشان دهند.


2. کناره گیری

تحقیقات نشان می دهد که وقتی شخصی در حین مکالمه یا مشاجره دست و پای خود را روی هم بگذارد، نشان می دهد که فرد از نظر احساسی از گفتگو کناره گیری کرده است. از ادامه گفتگو خسته نباشید زیرا او قبلاً تصمیم خود را در مورد موضوع گرفته است!


3. حالات معتبر

8 حالت چهره جهانی وجود دارد که عبارتند از غم، ترس، خشم، تعجب، شادی، انزجار، تحقیر و خجالت. هر کس در جهان حالت دقیق چهره را برای هر یک از احساسات بالا نشان خواهد داد.


4. ناباوری یا مخالفت

تلاش برای باز کردن چشم ها، پوشاندن چشم ها، پایین انداختن چشم ها در حین مکالمه نشانه قوی ناباوری، اختلاف نظر، اضطراب یا ناراحتی است. به محض اینکه هنگام مکالمه با شخصی متوجه هر یک از اقدامات چشمی بالا شدید، وقت آن است که دیگر صحبت نکنید و آن را رها کنید!


5. نگرانی

در یک موقعیت سخت یا ناراحت کننده، زنان معمولا گردن، لباس، جواهرات، بازوها و موهای خود را لمس می کنند در حالی که از سوی دیگر ، مردان تمایل دارند صورت خود را لمس کنند. 


6. فریبنده

فشار دادن ساق پا زمانی است که فرد کف دست خود را از قسمت بالای ران به سمت پایین به سمت زانو به جلو و عقب می لغزد. این عمل نشان می دهد که فرد یا عصبی است، دروغ می گوید یا فریب می دهد. 


7. اعتماد به نفس

یک علامت بسیار رایج اعتماد به نفس و اقتدار زمانی است که مرد یا زن هنگام صحبت، ایستادن یا نشستن، نوک انگشتان خود را روی میز یا سطحی پهن کرده یا می‌کشد. راه دیگر برای تشخیص میزان اعتماد به نفس یک فرد، تماشای ضربات شست است، اگر فردی شست خود را از جیب بیرون بیاورد، این نشان دهنده اعتماد به نفس و اقتدار نیز هست.


8. دروغ گفتن

مطالعه نشان می‌دهد افرادی که دروغ می‌گویند یا فعالانه دروغ می‌گویند، تمایل دارند هنگام صحبت کردن، از حرکات کمتری مانند لمس کردن، انجام حرکات مکالمه یا حرکت دادن دست‌ها و پاهای خود استفاده کنند. در مقابل، کسی که حقیقت را می‌گوید، حرکات دستی انجام می‌دهد و طبیعتاً قسمت‌هایی از بدن خود را همانطور که معمولاً انجام می‌دهد حرکت می‌دهد.


9. پریشانی و ضعف

یکی از نشانه‌های رایج ناراحتی که تقریباً در همه فرهنگ‌های سراسر جهان دیده می‌شود، فشار دادن دست‌ها است. همچنین نشان می دهد که یک فرد نگران سلامتی شخص دیگری است. شما می توانید نقطه ضعف یک فرد را با تماشای حرکت انگشت شست خود مشخص کنید، اگر انگشت شست خود را در جیب خود فرو کند، این نشان دهنده ضعف، عزت نفس و اعتماد به نفس پایین است.


10. مردمک های گشاد شده

تحقیقات نشان می دهد که یکی از دلایل اصلی گشاد شدن مردمک ها علاقه است. اگر شخصی چیزی را ببیند که دوست دارد، مردمک ها گشاد می شوند و اگر به آن شی علاقه ای نداشته باشند، مردمک ها منقبض می شوند. این یک راه بسیار آسان برای تشخیص اینکه آیا نگرش شما توسط دیگران هنگام حضور در یک جمع یا هنگام گفتگو با کسی قابل قبول است یا خیر است. 


11. دزدی

پس از تحقیق در مورد هزاران دزد و دزد مغازه، محققان دریافتند که 98 درصد از آنها هنگام دستگیری زبان بدن مشابهی داشتند. بیشتر سارقان سعی می کنند سر خود را پایین نگه دارند و حرکات دست را محدود کنند. یک حالت معمولی که در بین دزدان مغازه یافت می شود، "اثر لاک پشت" است که سر به سمت پایین شانه بالا رفته است. آیا دفعه بعد که در یک فروشگاه مواد غذایی هستید، شروع به توجه دیگران خواهید کرد؟


12. استرس

تحقیقات نشان می‌دهد که در بیشتر موارد، افراد زمانی که دروغ می‌گویند یا تحت استرس هستند سریع‌تر پلک می‌زنند. این یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تشخیص اینکه آیا یک فرد دروغ می‌گوید یا اینکه محیط را آن‌قدر استرس‌زا می‌داند که نمی‌توان آن را کنترل کرد، است. 


13. مثبت

وقتی افراد در موقعیت مثبتی قرار می گیرند یا خوشحال هستند، تمایل دارند دست های خود را به هم بمالند. این همچنین یک ژست جهانی است که در بسیاری از فرهنگ ها نیز یافت می شود.


14. مشکوک

تکان دادن بیش از حد سر در طول مکالمه نشانه آن است که فرد نسبت به توانایی های خود شک دارد یا نگران است که شما در مورد او فکر منفی می کنید.


4 نوع زبان بدن چیست؟

انواع مختلفی از زبان بدن یا همانطور که محققان آن را " ارتباطات غیرکلامی " می نامند وجود دارد که برای تعیین نیات یا افکار افراد استفاده می شود، اما 4 نوع اصلی که اغلب در بیشتر سناریوها استفاده می شود عبارتند از: حرکت و وضعیت بدن، صدا، حرکات چشم . تماس و حالات چهره اشاره، لمس نیز انواع دیگری از ارتباطات غیرکلامی هستند.


حالت‌های چهره مانند غم، شادی، عصبانیت، تعجب، ترس و انزجار از رایج‌ترین زبان‌های بدن هستند که در همه فرهنگ‌ها و نقاط جهان یافت می‌شوند. حرکت و وضعیت بدن به سادگی نحوه راه رفتن، نشستن، ایستادن یا نگه داشتن سر و سایر حرکات ظریف است.


تماس چشمی یا حرکات چشمی می تواند نشان دهنده علاقه، محبت، خصومت یا جذابیت فرد باشد در حالی که صدای یک فرد می تواند نشان دهنده طعنه، خشم، محبت یا اعتماد به نفس باشد. 


با این حال، حرکات ممکن است در فرهنگ های مختلف معانی متفاوتی داشته باشند، برای مثال، نحوه تکان دادن یک فرد ممکن است در آسیا معنای متفاوتی نسبت به اروپا داشته باشد. اشاره کردن، تکان دادن و حرکت دادن دست ها هنگام صحبت کردن یا بحث، برخی از انواع رایج حرکات مورد استفاده در ارتباطات غیرکلامی هستند.


روانشناسان چگونه زبان بدن را می خوانند؟

روانشناسان زبان بدن را با مطالعه چشمان شخص، خیره شدن مستقیم به صورت، توجه به مجاورت، توجه به انعکاس و بازتاب، مشاهده حرکات سر، تماشای پاهای فرد، نگاه کردن به علائم دست و مشاهده موقعیت بازوهای فرد می خوانند. .


نتیجه

اکنون با حقایق روانشناختی در مورد زبان بدن انسان آشنایید! اگر این پست را دوست داشتید، فراموش نکنید که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده