خرید از سراسر دنیا


» تأثیر منفی استرس دوران بارداری بر روی نوزادان

تأثیر منفی استرس دوران بارداری بر روی نوزادان

این مطالعه نشان می دهد که استرس در دوران بارداری ممکن است تأثیر عاطفی منفی روی نوزادان داشته باشد


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری با تغییر سطوح استرس مواجه شده‌اند، مستعد تکرر احساسات منفی مانند ترس و پریشانی هستند.


باردار بودن به اندازه کافی سخت است، اما با فشار اضافی کار، اقتصاد متزلزل و خطرات کووید-19، می تواند طاقت فرسا به نظر برسد. اما اگر این امکان وجود دارد، مادران باردار باید سعی کنند استرس خود را ارزیابی کنند و برای کاهش تعداد دفعات احتمال تجربه احساسات منفی در نوزادشان کمک بگیرند.


این مطالعه که چهارشنبه در ژورنال Infancy منتشر شد ، نشان داد که نوزادان مادرانی که در دوران بارداری نوسانات استرس بیشتری را تجربه کردند، در 3 ماهگی نسبت به مادرانی که استرس کمتری داشتند، ترس، غم و ناراحتی بیشتری نشان دادند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

زنانی که نوسانات بالاتری داشتند، بیشتر گزارش می‌دادند که نوزادانشان وقتی در گهواره رها می‌شدند، اغلب گریه می‌کردند، همچنین هنگامی که نوزاد به یک بزرگسال ناآشنا معرفی می شد به والدین خود می چسبید


دکتر ماریان ارلز می گوید: «ما می دانیم که نوزادانی که تحریک مزمن سیستم پاسخ به استرس (کورتیزول بالا مزمن)، یا «استرس سمی» را بدون بافر یک بزرگسال دلسوز تجربه می کنند، بر رشد اولیه مغز، سیستم ایمنی و اپی ژنتیک تأثیر می گذارد.(رئیس شورای آکادمی اطفال آمریکا در زمینه رشد سالم ذهنی و عاطفی)


تحقیقات روی نوزادان مادران مبتلا به افسردگی پس از زایمان، تأثیرات بالقوه دیگری را نیز روشن می کند. به عنوان مثال، طبق بیانیه سیاست AAP در مورد افسردگی پس از تولد ، فرزندان مادران افسرده به احتمال زیاد در سنین پیش دبستانی دارای سطوح بالاتری از هورمون استرس کورتیزول هستند، "و این تغییرات در سطوح با اضطراب و گوشه گیری مرتبط است." 


در بیانیه آمده است که این کودکان ممکن است «خودکنترلی ضعیف، روابط ضعیف با همسالان، مشکلات مدرسه و پرخاشگری» و همچنین اختلالات دلبستگی، مشکلات رفتاری و افسردگی و سایر اختلالات خلقی داشته باشند.

با این حال، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که اگر کودک یک بزرگسال دلسوز داشته باشد که بتواند یک رابطه مراقبتی ایمن و پایدار ایجاد کند، بسیاری از ناملایمات دوران کودکی را می توان اصلاح کرد.


تأثیر منفی استرس دوران بارداری بر روی نوزادان


جمع آوری داده های استرس در زمان واقعی

محققان 72 زن را در مورد سطح استرس خود تا چهار بار در روز در یک دوره 14 هفته ای در دوران بارداری بررسی کردند. هنگامی که نوزادان آنها 3 ماهه شدند، مادران پرسشنامه رفتار نوزاد را پر کردند ، نظرسنجی که خلق و خوی نوزاد را اندازه گیری می کند.


لیگا مک نیل، سرپرست تیم تحقیق، گفت: نوسانات زیاد می تواند به این معنی باشد که "افراد در شرایط فعلی زندگی خود بی ثباتی بیشتری دارند، یا این افراد ممکن است تمایل داشته باشند که شرایط خود را کمتر با ثبات درک کنند یا در تنظیم احساسات خود مشکل بیشتری دارند." استادیار علوم اجتماعی پزشکی در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو.


مک نیل گفت: این تغییرات مکرر ممکن است پیامدهای مهمی برای رشد عاطفی کودکان داشته باشد.

او گفت که گام بعدی در تحقیقات تیم مطالعه، بررسی چگونگی تغییر زیست شناسی مادر با نوسانات استرس او است، بنابراین محققان می توانند در مورد چگونگی تأثیر آن بر کودک اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مک نیل گفت: علاوه بر این، تجربه مقداری استرس در دوران بارداری طبیعی است، بنابراین داده های بیشتری برای تعیین اینکه چه نوع و سطوح استرس بر مادر و جنین او تأثیر می گذارد، نیاز است.


همه‌گیری بر الگوهای استرس تأثیری نداشت

در حالی که محققان قصد نداشتند این مطالعه را در طول یک بیماری همه گیر انجام دهند، اما این یک حادثه خوشحال کننده بود زیرا به آنها اجازه می داد بررسی کنند که آیا سطح استرس در زنان باردار قبل و در طول کووید-19 متفاوت است یا خیر.

مک نیل گفت: "ما دریافتیم که شرکت کنندگان سطوح مشابهی از الگوهای استرس را بدون توجه به اینکه اندازه گیری استرس آنها قبل یا در طول همه گیری انجام شده است، گزارش کردند."

نویسندگان می گویند، با این حال، این مطالعه محدود است، زیرا

زیرا اکثر زنان از طبقه متوسط ​​تا بالا بودند، شریک زندگی مشترک و تحصیلکرده بودند، که می توانست آنها را از بسیاری از استرس هایی که خانواده ها در طول همه گیری احساس می کردند محافظت کند.


چگونه می توانید استرس را قبل و بعد از بارداری کاهش دهید؟

احساس استرس در دوران بارداری طبیعی است، اما راهکارهایی برای جلوگیری از تأثیر منفی آن بر زنان و نوزادانشان وجود دارد.

مادران آینده می توانند تمرینات تنفس عمیق را برای کاهش استرس و کاهش ضربان قلب خود امتحان کنند . یکی از تکنیک‌ها تنفس شکمی است که در آن شما به مدت پنج ثانیه از طریق بینی خود دم می‌کنید، سپس پنج ثانیه دیگر از طریق بینی بازدم می‌کنید.

طبق گزارشی که در سال 2019 در مجله Medicina منتشر شد ، حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد و اضطراب و استرس در دوران بارداری را کاهش دهد .


به گفته کلینیک مایو ، فعالیتی مانند یوگا می تواند ماهیچه های مورد استفاده در هنگام زایمان را تقویت کند و از شدت شرایط پزشکی مانند حالت تهوع و کمردرد بکاهد . یوگا همچنین یک شکل آرام بخش از فعالیت بدنی است که می تواند سلامت روان شما را با ترشح اندورفین یا هورمون های احساس خوب بهبود بخشد.

به گفته کلینیک مایو، زنان باید با متخصص زنان خود صحبت کنند تا مطمئن شوند که فعالیت بدنی در دوران بارداری ایمن است.

شرکت در فعالیت های کاهش دهنده استرس پس از زایمان نیز می تواند برای مادران و نوزادانشان مفید باشد. AAP در بیانیه سیاستی در مورد پیشگیری از استرس سمی در دوران کودکی خاطرنشان کرد : تحقیقات نشان داده است که اجازه دادن به مادران جدید برای "ارتباط، شیر دادن و به سادگی نوازش کودکان" می تواند به نوزادان کمک کند تا "پاسخ های استرسی خود را به طور موثرتری کاهش دهند ."


AAP بیان کرد که رویدادهای مثبت و همچنین منفی زندگی می توانند آینده کودک را شکل دهند و افزود که مطالعات نشان داده است که تجربیات مثبتی مانند کتابخوانی با "مراقبان متعهد و پاسخگو"، بازی متناسب با سن با کودکان دیگر و مراقبت روزانه با کیفیت و آموزش پیش دبستانی "با تاثیرات مثبت بر یادگیری، رفتار و سلامتی همراه است."



مجله ارم بلاگ

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

نوشته مگان مارپلز، CNN




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده