دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» دانشمندان راهی برای کاهش بالقوه روند پیری در انسان کشف کردند

دانشمندان راهی برای کاهش بالقوه روند پیری در انسان کشف کردند

دانشمندان آلمانی به کشف بزرگی دست یافته اند که می تواند روند پیری را کند کند


سرانجام، یک مطالعه جدید پاسخ‌هایی به «سوالات اساسی زیست‌شناسی» پیدا کرده است که می‌تواند به توضیح اینکه چه چیزی باعث پیری می‌شود و برای معکوس کردن آن چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، پیدا کرده است.

علیرغم قرن ها تحقیق و پیشرفت در پزشکی، هنوز رازهای بسیاری وجود دارد که حل نشده باقی مانده است، که مهمترین آنها درک عواملی است که باعث پیری می شود و چگونه می توانیم آن را کاهش دهیم یا آن را معکوس کنیم.


دکتر آندریاس بیر، محقق اصلی، گفت: "تاکنون این تنها لحظه یورکا در زندگی من است. منظورم این است که این یک نوع کشف است که شما یک روز در میان انجام نمی دهید." کشف".

او گفت: " طوفانی در توییتر ایجاد شده است و برخی از همکاران بسیار هیجان زده هستند."

قبل از اینکه Beyer و تیمش پروژه تحقیقاتی خود را 10 سال پیش آغاز کنند، مطالعه معمولی پیری "فقط به بیان ژن های متفاوت نگاه می کند."

او توضیح می دهد که مطالعات قبلی سوالاتی مانند "وقتی سن شما بالا می رود، کدام ژن ها روشن می شوند و کدام ژن ها خاموش می شوند؟" و "چگونه تنظیم یا متابولیسم در سلول را تغییر می دهد؟"


اما هیچ‌کس نمی‌پرسید که چگونه فرآیند رونویسی با افزایش سن تغییر می‌کند، خط تحقیقی که می‌تواند بینش‌هایی به ما بدهد تا در نهایت به ما کمک کند تا روند کاهش را معکوس کنیم یا متوقف کنیم.


رونویسی، کلید پیری سالم

رونویسی برای تحقیقات Beyer اساسی است زیرا فرآیندی است که در آن سلول یک کپی RNA از یک قطعه DNA می سازد.

این کپی مهم است زیرا حامل اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای ساخت پروتئین های جدید در یک سلول است. پروتئین ها سلامت و عملکرد سلول ها را تعیین می کنند و سپس سلول ها ساختار همه موجودات زنده را دارند.

Beyer توضیح می دهد که در طول زندگی ما، سلول های ما بازسازی می شوند، "اما هر سلول متفاوت است، و چیزی که آنها را متفاوت می کند، ژن های مختلفی است که در آن فعال می شوند." "این فعال سازی رونویسی نامیده می شود".

از آنجایی که ژن ها به سلول ها هدف خود را می دهند، رونویسی آنها باید بی عیب و نقص باشد.


Beyer گفت: "شما باید مقدار مناسبی از رونوشت ها را برای هر ژن ایجاد کنید و یک کپی دقیق از توالی ژن داشته باشید، اما همچنین، باید ژن های دقیقی را که سلول برای عملکرد آنطور که باید به آن نیاز دارد، فعال کنید."

انواع مختلفی از سلول ها در بدن انسان وجود دارد: سلول های عصبی، سلول های ماهیچه ای، سلول های خونی، سلول های پوست و غیره. و از آنجا که هر سلول عملکرد متفاوتی را انجام می دهد، مجموعه متفاوتی از ژن ها در هر نوع سلول فعال می شوند (رونویسی می شوند).

"ماشین" - همانطور که Beyer آن را می نامد - مسئول ساخت نسخه رونویسی از توالی ژن، Pol II (RNA پلیمراز II) نامیده می شود.

و چیزی که تیم او کشف کرد این بود که روند رونویسی با افزایش سن سریع‌تر می‌شود و این رونویسی تسریع شده باعث می‌شود Pol II اشتباهات بیشتری انجام دهد، که اساساً منجر به نسخه‌های «بد» می‌شود که می‌تواند منجر به بیماری‌های متعدد شود.

"اگر Pol II خیلی سریع شود، اشتباهات بیشتری مرتکب می شود و سپس توالی دیگر با توالی ژنوم یکسان نیست. بایر گفت، عواقب آن شبیه به آنچه که در صورت وجود جهش در خود ژنوم دارید، است


توقف کپی سلول های بد، دومین موفقیت بزرگ

تحقیقات قبلی قبلاً ثابت کرده بود که رژیم‌های غذایی کم کالری و مهار سیگنال‌دهی انسولین - مسدود کردن سیگنال بین انسولین و سلول‌ها - می‌تواند پیری را به تاخیر بیاندازد و طول عمر را در بسیاری از حیوانات افزایش دهد. 

در آزمایش‌های خود، تیم Beyer به دنبال یافتن این موضوع بودند که آیا اینها تأثیری در کاهش سرعت Pol II و کاهش تعداد کپی‌های معیوب دارند یا خیر.


این تحقیق - با همکاری مشترک 26 نفر در شش آزمایشگاه مختلف - ابتدا روی کرم‌ها، موش‌ها و مگس‌های میوه اصلاح‌شده ژنتیکی برای مهار سیگنال‌دهی انسولین و همچنین با موش‌هایی که رژیم غذایی کم کالری داشتند برای تعیین عملکرد رونویسی سلولی در سنین بالا کار کرد. در هر دو مورد، Pol II واکنش نشان داد و کندتر حرکت کرد و اشتباهات کمتری مرتکب شد.

Beyer و تیم او سپس بقای مگس‌های میوه و کرم‌هایی را که حامل جهشی بودند که سرعت Pol II را کاهش می‌داد، ردیابی کردند و این حیوانات 10 تا 20 درصد بیشتر از همتایان غیرجهش‌یافته‌شان عمر کردند.


هنگامی که محققان از ویرایش ژن برای معکوس کردن جهش در کرم ها استفاده کردند، طول عمر حیوانات کوتاه شد و یک ارتباط علی ایجاد شد.


آنها برای تست آزمایش خود بر روی انسان، با نمونه خون افراد پیر و جوان کار کردند.

آرگرییس پاپانتونیس، یکی از محققین اصلی، گفت: «و زمانی که سلول‌های جوان را با سلول‌های بسیار قدیمی مقایسه کردیم، در شرایط آزمایشگاهی، دقیقاً همان نتایج را دریافت کردیم.


Beyer گفت: نتایج بین گونه‌ها تأیید می‌کند که این «واقعاً یک پدیده کلی است که در مورد پیری صدق می‌کند، و نه فقط مختص به مدل منفرد، به عنوان مثال، مگس‌ها».

"مطالعه ما می گوید که برای مثال، داشتن یک رژیم غذایی سالم یا این مداخله محدود کننده کالری، کیفیت رونویسی تولید RNA در سلول را بهبود می بخشد. و این در دراز مدت اثرات مفیدی برای سلول ها خواهد داشت. ".


پاپانتونیس خاطرنشان می‌کند که یافته‌ها می‌تواند به جلوگیری از بروز سرطان کمک کند، زیرا "این یک بیماری دیررس به دلیل اشتباهات است. خطاهای محدودکننده ممکن است راهی برای محدود کردن ظهور سرطان یا بیماری اواخر عمر باشد".

Beyer گفت: آنها همچنین ممکن است به ما اجازه دهند "درک بهتر پیری، درک بهتر آنچه در هنگام پیری رخ می دهد" و در نهایت، "درک بهتر مداخلات، که فکر می کنم فرصت های جدیدی را برای به تاخیر انداختن پیری یا گسترش پیری سالم باز می کند."



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده