بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مصونیت جمعی چیست؟

مصونیت جمعی چیست؟

اگر ویروس به گسترش خود ادامه دهد، افراد زیادی آلوده می شوند که ویروس قادر به یافتن میزبان های جدید نخواهد بود.

مصونیت جمعی چیست؟

  • هنگامی که تعداد بیشتری از افراد در مناطق خاصی قبلاً آلوده و بهبود یافته اند - یا واکسینه شده اند - تعداد کمتری بیمار می شوند.
  • ویروس زیکا در سال 2015 از پشه ها به انسان در برزیل، آمریکای شمالی و جنوبی و سایر نقاط جهان سرایت کرد.
  • در سال 1980، یک شیوع سرخک در ایالات متحده در کودکان پیش دبستانی وجود داشت.



قبل از سال 2020، بسیاری از جمعیت جهان با کلمات و اصطلاحاتی مانند کرونا و مصونیت جمعی آشنا نبودند. هیچ یک از اینها جدید نیستند و مورد دوم اکنون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری) آن را به این صورت تعریف می‌کند که درصد کافی از جمعیت در برابر یک بیماری عفونی مانند ویروس مصون می‌شوند که «انتشار آن از فردی به فرد دیگر بعید» است. ایمنی از طریق بیماری قبلی یا واکسیناسیون ایجاد می شود.

به طور کلی، این به این معنی است که وقتی تعداد بیشتری از افراد در مناطق خاصی قبلاً آلوده و بهبود یافته باشند یا واکسینه شده باشند، تعداد کمتری بیمار خواهند شد.

یک بررسی فناوری MIT توضیح داد که اگر ویروس همچنان به گسترش خود ادامه دهد، افراد زیادی آلوده می شوند که ویروس قادر به یافتن میزبان های جدید نخواهد بود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

آنچه مردم می گویند

حمایت از مصونیت جمعی برای شکست COVID-19 یک نظر بحث برانگیز است. عکس  مارتین سانچز  در  Unsplash

صفحه وب APIC (انجمن حرفه ای در کنترل عفونت و اپیدمیولوژی) در مورد ایمنی جمعی توضیح داد که چگونه می تواند از افراد آسیب پذیری که نمی توانند واکسینه شوند، مانند زنان باردار، افراد دارای نقص ایمنی (مثلاً بیماران سرطانی) و نوزادان محافظت کند. این سازمان تاکید کرد که وقتی گروه های بزرگی از افراد واکسینه نشده در نزدیکی یکدیگر زندگی می کنند، بیماری های مسری می توانند بسیار سریع در این جوامع گسترش یابند.


نمونه های گذشته

ویروس زیکا در سال 2015 از پشه ها به انسان در برزیل، آمریکای شمالی و جنوبی و سایر نقاط جهان سرایت کرد. باعث وحشت شد زیرا با ناهنجاری های هنگام تولد مرتبط بود. با این حال تا سال 2017 این تهدید از بین رفت. آزمایش در سالوادور انجام شد، جایی که 63 درصد از مردم در معرض آن قرار گرفته بودند. این نظریه مطرح شد که ایمنی مانع از گسترش ویروس شد.

در سال 1980، یک شیوع سرخک در ایالات متحده در کودکان پیش دبستانی وجود داشت. گسترش بیماری کاهش یافت و محققان دریافتند که 80 درصد از کودکان واکسینه شده بودند. اینکار ارتباطی بین پوشش ایمن سازی و بروز سرخک ایجاد کرد، که ایمنی جمعی ناشی از واکسن بود.


مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده