بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اینگونه بخوابید تا تقریباً 5 سال به زندگی خود اضافه کنید

اینگونه بخوابید تا تقریباً 5 سال به زندگی خود اضافه کنید

اینگونه بخوابید تا تقریباً 5 سال به زندگی خود اضافه کنید


می خواهید بیشتر زندگی کنید؟ پس خواب را در زندگی خود در اولویت قرار دهید: طبق یک مطالعه جدید، پیروی از پنج عادت خوب خواب، نزدیک به پنج سال به طول عمر مردان و تقریباً 2.5 سال به زندگی زنان اضافه کرد .


دکتر فرانک کیان، محقق بالینی پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و پزشک داخلی در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون، می‌گوید: «اگر افراد همه این رفتارهای خواب ایده‌آل را داشته باشند، احتمالاً عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

کیان در بیانیه‌ای گفت: «اگر بتوانیم خواب را به طور کلی بهبود دهیم و شناسایی اختلالات خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ممکن است بتوانیم از برخی از این مرگ و میرهای زودرس جلوگیری کنیم.


چه کار میکنی؟ ابتدا مطمئن شوید که هر شب هفت تا هشت ساعت کامل بخوابید. این برای بسیاری از مردم سخت است: بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، از هر 3 آمریکایی 1 نفر دچار کمبود خواب است .

اما شما باید بیشتر از صرف طولانی‌تر دراز کشیدن در رختخواب انجام دهید – همچنین باید بیشتر اوقات یک خواب آرام و بدون وقفه داشته باشید. این بدان معناست که شما در طول شب از خواب بیدار نمی شوید یا بیش از دو بار در هفته مشکل به خواب رفتن ندارید. همچنین باید حداقل پنج روز در هفته زمانی که از خواب بیدار می شوید احساس راحتی کنید. و در نهایت، شما نمی توانید از داروهای خواب برای به خواب رفتن خود استفاده کنید.


دکتر راج داسگوپتا، متخصص خواب، استادیار پزشکی بالینی در دانشکده کک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: ما نه تنها در مورد کیفیت و کمیت خواب، بلکه در مورد منظم بودن، داشتن همان خواب خوب شبانه صحبت می کنیم.( او در مطالعه شرکت نداشت.)


وی گفت: "مطالعات اخیر نشان داده است که بی نظمی در زمان خواب و مدت زمان خواب با ناهنجاری های متابولیک و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است." تشویق به حفظ برنامه خواب منظم با مدت زمان خواب ثابت ممکن است بخش مهمی از توصیه های سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری قلبی باشد.


تفاوت بین زن و مرد

این مطالعه اولیه که روز پنجشنبه در نشست سالانه کالج قلب و عروق آمریکا ارائه شد، داده‌های بیش از 172000 نفر را که بین سال‌های 2013 تا 2018 به پرسش‌نامه‌های خواب پاسخ دادند، به عنوان بخشی از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت، تجزیه و تحلیل کرد. بررسی سالانه توسط CDC و مرکز ملی آمار سلامت انجام می شود.

به هر یک از پنج عادت خواب سالم - راحت به خواب رفتن، خواب ماندن، هفت تا هشت ساعت ، بیدار شدن با آرامش و راحتی و ترک داروهای خواب - یک عدد اختصاص داده شد. افراد بر اساس تعداد پنج عادتی که داشتند امتیاز گرفتند.


حدود چهار سال بعد، محققان این نمرات را با رکوردهای شاخص ملی مرگ مقایسه کردند تا ببینند آیا رفتارهای خواب آنها منجر به مرگ زودهنگام ناشی از بیماری های خاص یا هر علتی می شود یا خیر.

سپس این تیم دلایل بالقوه دیگری را برای افزایش خطر مرگ، مانند مصرف الکل، وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین تر و شرایط پزشکی موجود بررسی کردند.

در مقایسه با افرادی که از صفر تا یک فاکتورهای خواب مطلوب برخوردار بودند،

افرادی که هر پنج مورد را داشتند، 30 درصد کمتر به هر دلیلی جان خود را از دست دادند، 21 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، 19 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان و 40 درصد کمتر احتمال داشت که به دلایلی غیر از بیماری قلبی یا سرطان بمیرند. "


با توجه به بیانیه ای در این مطالعه، احتمال مرگ به دلایلی غیر از بیماری قلبی یا سرطان کمتر است.

این مطالعه نشان داد مردانی که از هر پنج عادت خواب سالم پیروی می کردند، امید به زندگی 4.7 سال بیشتر از افرادی بود که هیچ یک یا فقط یکی از پنج عنصر خواب کم خطر را نداشتند.


تأثیر عادات خواب سالم برای زنان بسیار کمتر بود: کسانی که از هر پنج عادت خواب پیروی کردند، در مقایسه با کسانی که هیچ یا فقط یک عادت خواب را نداشتند، 2.4 سال افزایش وزن داشتند.


داسگوپتا گفت: "این بخش جالبی از مطالعه برای من بود و امیدوارم بتوانیم با تحقیقات بیشتر به این پاسخ دست پیدا کنیم." او اضافه کرد که یکی از دلایل بالقوه این تفاوت جنسیتی می تواند دشواری ارزیابی زنان از نظر آپنه انسدادی خواب باشد، یک وضعیت بالقوه کشنده که در آن تنفس هر چند دقیقه متوقف می شود. هر چه آپنه شدیدتر باشد، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر، حملات قلبی، نارسایی قلبی و سکته بیشتر است.


داسگوپتا گفت: «زنان مبتلا به آپنه انسدادی خواب معمولاً کمتر تشخیص داده می‌شوند یا به اشتباه تشخیص داده می‌شوند، زیرا ممکن است علائم کلاسیکی را که هنگام ارزیابی مردان مشاهده می‌کنیم، نداشته باشند». شاید لازم باشد سؤالات مختلفی بپرسیم یا به پارامترهای مختلف نگاه کنیم، یا چیزی وجود دارد که در اینجا از قلم انداخته باشیم؟»


بهداشت خواب خوب

آیا نمره شما کمتر از پنج خواهد بود؟ نگران نباشید - خبر خوب این است که شما به راحتی می توانید مغز خود را برای خواب بهتر با پیروی از آنچه "بهداشت خواب خوب" نامیده می شود آموزش دهید. مهم است که در اکثر شب ها در یک زمان به رختخواب بروید و بیشتر صبح ها در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید - حتی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات.


مطمئن شوید که محیط خواب شما بهینه است - خنک‌تر و تاریک‌تر بهتر است - و سر و صدا را مسدود کنید یا یک دستگاه صدا را امتحان کنید. از نوشیدن مشروبات الکلی قبل از خواب اجتناب کنید – ممکن است به نظر برسد که راحت‌تر به خواب می‌روید، اما به گفته متخصصان، وقتی کبد در ساعت 3 صبح متابولیسم الکل را تمام می‌کند، بدن شما از خواب بیدار می‌شود.


حداقل یک ساعت قبل از خواب، یک برنامه خواب بدون نور آبی یا حواس پرتی تنظیم کنید. مدیتیشن، یوگا، تای چی، حمام های گرم را امتحان کنید – هر چیزی که شما را آرام کند عالی است.

کیان گفت که والدین و مراقبان می توانند این عادات را بیاموزند و به فرزندان خود بیاموزند و به این ترتیب شانس بهتری برای زندگی طولانی تری برای آنها فراهم کنند.

او گفت: «حتی از سنین پایین، اگر افراد بتوانند این عادات خواب خوب را ایجاد کنند که خواب کافی داشته باشند، مطمئن شوند که بدون حواس‌پرتی بیش از حد می‌خوابند و به طور کلی بهداشت خواب خوبی دارند، می‌تواند برای سلامت کلی درازمدت مفید باشد.» .

درست همانطور که ما دوست داریم بگوییم، "برای ورزش کردن یا ترک سیگار هرگز دیر نیست"، همچنین هرگز زود نیست. و ما باید بیشتر در مورد خواب صحبت کنیم و آن را ارزیابی کنیم.



مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده