خرید از سراسر دنیا


» اگر اصلاً دوست صمیمی ندارید، تنها نیستید

اگر اصلاً دوست صمیمی ندارید، تنها نیستید

ما دوستان صمیمی کمتری نسبت به گذشته داریم: چند وقت یکبار دوستان خود را می بینید؟  حق چاپ یورونیوز

  

اگر اصلاً دوست صمیمی ندارید، تنها نیستید


یک زندگی سالم بیشتر از ورزش و یک رژیم غذایی متعادل است، و این چیزی است که دوست نامیده می شود.


دوستی ها نه تنها سرگرم کننده و آرامش بخش هستند، بلکه برای رفاه ما نیز ضروری هستند. محققان در واقع دریافته اند که خطرات سلامتی ناشی از تنهایی طولانی مدت می تواند به اندازه کشیدن 15 نخ سیگار در روز سمی باشد .

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


دوستی ها باید در اولویت زندگی ما باشند، اما داده های اخیر نشان می دهد که ما نسبت به گذشته دوستی های نزدیک کمتری داریم.


به عنوان مثال، در ایالات متحده، بر اساس نظرسنجی های گالوپ و مرکز نظرسنجی در زندگی آمریکایی، سهم افرادی که می گویند اصلاً دوست صمیمی ندارند از 3 درصد در سال 1990 به 12 درصد در سال 2021 افزایش یافته است.


به همین ترتیب، تعداد پاسخ‌دهندگانی که می‌گویند می‌توانند 10 نفر یا بیشتر را به‌عنوان دوستان نزدیک خود حساب کنند از 33 درصد در سال 1990 به 13 درصد در سال 2021 کاهش یافت.


جالب توجه است که سهم افرادی که می‌گویند گروه کوچک‌تری از دوستان صمیمی دارند (یک تا چهار نفر) از 32 درصد به 48 درصد افزایش یافته است.


افزایش دوستی‌های نزدیک‌تر می‌تواند یک سوال کیفیت در مقابل کمیت باشد، با این حال فقط نیمی از آمریکایی‌ها احساس رضایت یا رضایت کامل از تعداد دوستی‌های خود را گزارش کردند (51 درصد).


گزارش مرکز نظرسنجی در امریکن لایف، همه‌گیری کووید-19 را به‌عنوان محتمل‌ترین عامل کاهش دوستی ملی در سال 2021 مقصر می‌داند. با این حال، این گزارش همچنین به تغییرات سبک زندگی اشاره می‌کند که ممکن است نقش داشته باشد.


آمریکایی‌ها، مانند اروپایی‌ها، دیرتر از همیشه ازدواج می‌کنند، روندی که به شدت با افزایش نرخ انزوای اجتماعی و احساس تنهایی مرتبط است.


این پدیده بر روابط عاشقانه نیز تأثیر می گذارد: Tinder در یک نظرسنجی در سال 2018 دریافت که 72 درصد از Millenials "تصمیم آگاهانه ای" گرفته اند که مجرد باشند تا روی خود، حرفه و استقلال خود تمرکز کنند.


در ایالات متحده، مانند بسیاری از کشورها ، میزان زمانی که والدین با فرزندان خود می گذرانند نیز در حال افزایش است. این روند که به خودی خود فوق العاده است، می تواند انواع دیگر روابط را از بین ببرد، و این شامل دوستی بزرگسالان نیز می شود.


در بریتانیا، 58 درصد از بریتانیایی ها می گویند که بیش از 10 دوست ندارند. بر اساس یک مطالعه YouGov در سال 2021 ، هفت درصد از بریتانیایی ها می گویند که آنها کسی را ندارند که بتوانند او را دوست صمیمی خطاب کنند .


نیمی از آنها می گویند که دوستانی دارند اما هیچ کدام را نزدیک نمی دانند، یک چهارم می گویند که برای یافتن دوستان صمیمی تلاش می کنند و یک چهارم دیگر می گویند که با افرادی که قبلاً با آنها صمیمی بوده اند دچار مشکل شده اند یا ارتباط خود را از دست داده اند.


طبق گزارش یورواستات، دفتر آمار اتحادیه اروپا، کشورهای مدیترانه ای اجتماعی ترین هستند: در یونان، کرواسی، قبرس و پرتغال، حدود 40 درصد از افراد مورد بررسی می گویند که روزانه با دوستان خود ملاقات می کنند.


کشورهایی که مردم کمترین تعداد دوستان خود را روزانه می بینند، لهستان، اتریش، لتونی و هلند هستند که تنها حدود 7 درصد از آنها از گردهمایی روزانه خبر می دهند.


سوئد، هلند و بلژیک در صدر فهرست ملاقات های هفتگی قرار دارند و لهستان، لتونی و لیتوانی حدود یک بار در ماه فضا را برای دوستی های خود باز می کنند.


به طور متوسط، بیش از 15 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا روزانه، بیش از 37 درصد در هفته، و بیش از 12 درصد یک بار در ماه، دوستان خود را می بینند.


دیدن دوستانمان اغلب: چرا مهم است؟

در سال 1938، گروهی از دانشمندان هاروارد یک برنامه تحقیقاتی به نام مطالعه رشد بزرگسالان هاروارد را آغاز کردند. این مطالعه که پسران جوان را تا پایان عمر و مرگ دنبال کرد، از آن زمان به طولانی‌ترین برنامه تحقیقاتی در علوم اجتماعی تبدیل شده است.


وقتی از رابرت والدینگر، مدیر فعلی این مطالعه، خواسته شد تا بزرگترین یافته‌های حاصل از تحقیقات دهه‌ها را برای یک سخنرانی TED در سال 2015 که بیش از 44 میلیون بازدید داشته است، خلاصه کند، او گفت که ارتباطات یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده هستند. شادی و سلامتی مردم


او گفت: «کسانی که روابط گرم خود را حفظ می کردند، بیشتر و شادتر زندگی می کردند و افراد تنها اغلب زودتر می مردند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


چند دوست؟ مشکلی نیست

به نظر نمی رسد داشتن دوستان زیاد یا کم بر توانایی ما برای تبدیل شدن به افراد شاد و سالم تأثیر بگذارد. در عوض، به نظر می‌رسد که معادله جادویی در این است که چقدر می‌توانیم با دوستانی که داریم تعامل کنیم.


مقایسه شادی خود گزارش شده در میان افراد دارای و بدون تعاملات اجتماعی مکرر، امکان تعیین یک همبستگی خام بین شادی و روابط اجتماعی در جوامع مختلف را فراهم می کند.


و جای تعجب نیست، مطالعات نشان داده است که در اکثر کشورها، افرادی که حداقل یک بار در ماه دوستان خود را می بینند، خوشحال تر از کسانی هستند که نمی بینند.


ماریسا جی فرانکو روانشناس در آخرین کتاب خود با عنوان "افلاطونی: چگونه علم دلبستگی می تواند به شما در ایجاد - و حفظ - دوستان بزرگسالی کمک کند" می نویسد: "منتظر فاجعه نباشید تا متوجه شوید که دوستی قیمتی ندارد."


«دوستی را در فهرست خود حک کنید. دوست خوب بودن را بخشی از شخصیت خود قرار دهید، زیرا یک هسته عمیق و واقعی که نیاز به تعلق دارد در درون همه ما نهفته است."



ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع Euronews


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده