خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» از تاثیر اخبار بد بر سلامت روانی کودکان چه میدانیم؟

 از تاثیر اخبار بد بر سلامت روانی کودکان چه میدانیم؟

از تاثیر اخبار بد بر سلامت روانی کودکان چه میدانیم؟


کودکان در سنین کم قادر به تجزیه و تحلیل اخبار نیستند و اگر کودکی از رفتن به مدرسه امتناع می کند، شب ها به خواب نمی رود، در خواب کابوس می بیند، حاضر نیست تنها در اتاقش بخوابد و یا اینکه دچار علائم جسمی همچون دل درد، حالت تهوع و سر درد شده، ممکن است بر اثر شنیدن اخبار اضطراب آور دچار آسیب شده باشد.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بسیاری از کودکان بطورت دائم اخبار را پیگیری و خود اخبار را در اینترنت جست وجو می کنند و با توجه به عدم تکامل رشد شناختی در کودکان، جلوگیری از مواجهه آنان با اخبار ناگوار و اضطراب آور ضرورت دارد.


فراهم کردن آسایش و رفاه روانی و اجتماعی سلامت روان کودک باید حفظ شود، کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض آسیب های روانی قرار می گیرند و با توجه به اینکه کودکان از لحاظ رشد شناختی کاملا تکامل نیافته اند، نمی توانند اخبار را درست تحلیل و تفسیر کنند.در بسیاری از مواقع فکر کودکان در مواجهه با اخبار زلزله، سیل، جنگ و مسائلی از این قبیل تا مدتها مشغول می شود.


اختلالات اضطرابی را از پیامدهای مواجهه کودکان با اخبار ناگوار است، کودکانی که زمینه مشکلات اضطرابی دارند، در مواجهه با این اخبار بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند.البته آسیب روانی کودکان به واکنش های والدین نیز بسیار وابسته است، والدینی که خود دچار اضطراب هستند و دائم اخبار را پیگیری و درباره آن بحث و ابراز نگرانی می کنند، فرزندشان را تحت تاثیر قرار می دهند.


بسیاری از کودکان مضطرب، والدین مضطرب دارند و رفتارهای آنان مشکلات کودکانشان را تشدید می کند و دیدن صحنه های خشن می تواند در کودکان اختلال استرس پس از سانحه ایجاد کند و پس از دیدن یک صحنه خشونت آمیز با توجه به اینکه کودک در این صحنه حضور نداشته، دائم در ذهن کودک تکرار می شود و این تکرار وی را دچار استرس، ترس، تپش قلب و لرزش اندام ها می کند/سایک نیوز



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده