خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خیره شدن طولانی مدت به گوشی ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود!

خیره شدن طولانی مدت به گوشی ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود!

خیره شدن طولانی مدت به گوشی ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود! مطالعه هشدار می دهد که نور آبی بیش از حد ممکن است روند پیری را تسریع کند


  • تقریباً هر بزرگسال هر روز در معرض نور آبی قرار می گیرد
  • اما اکنون دانشمندان دانشگاه ایالتی اورگان هشدار می دهند که می تواند عملکرد سلولی را مختل کند و باعث تخریب عصبی یا پیری شود.
  • آنها گفتند اجتناب از قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور آبی ممکن است یک "استراتژی ضد پیری" باشد. 
  • تحقیقات قبلی هشدار می‌دهد که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش خطر چاقی را افزایش می‌دهد 


یک مطالعه آکادمیک نشان می دهد که خیره شدن طولانی مدت به تلفن همراه می تواند باعث ایجاد چین و چروک در شما شود - پس از اینکه نور آبی از دستگاه ها ممکن است پیری را تسریع بخشد.


تقریباً هر بزرگسال هر روز در معرض نور آبی تلفن، رایانه های کاری و تلویزیون قرار می گیرد.


دکتر Jadwiga Giebultowicz، زیست‌شناسی که این مطالعه را رهبری کرد، هشدار داد که نور آبی ممکن است "اثر مضری بر طیف گسترده‌ای از سلول‌های بدن ما داشته باشد".

او افزود: "مطالعه ما نشان می دهد که اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور آبی بیش از حد ممکن است یک استراتژی ضد پیری خوب باشد."


تحقیقات قبلی قبلاً هشدار داده بود که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش خطر ابتلا به چاقی و مشکلات سلامت روان را افزایش می دهد. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که نور آبی چشم‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به تاری دید و آب مروارید می‌شود - و ریتم شبانه روزی را مختل می‌کند و خوابیدن را سخت‌تر می‌کند. بسیاری از دستگاه‌ها در حال حاضر مکانیزم‌های داخلی دارند که به کاربران اجازه می‌دهد نور آبی را که ساطع می‌کنند کاهش دهند.


در این مطالعه که امروز در مجله Frontiers in Aging منتشر شد ، دانشمندان مگس های میوه را به دو گروه تقسیم کردند.

یک گروه به مدت ده یا 14 روز به طور مداوم در معرض نور آبی قرار گرفتند، در حالی که گروه دوم در تاریکی دائمی نگه داشته شدند.

مگس‌ها سپس کشته شدند و دانشمندان سلول‌های سرشان را برای تفاوت‌ها بررسی کردند.


آنهایی که به مدت 14 روز در معرض نور آبی قرار گرفتند، سطوح بالاتری از سوکسینات شیمیایی داشتند که نشان دهنده اختلال در تولید انرژی است.

آن‌ها همچنین سطوح پایین‌تری از گلوتامات - کلید ارتباط بین سلول‌ها - داشتند که به گفته دانشمندان نشان‌دهنده شروع تخریب عصبی است.

مگس ها در معرض نور آبی بسیار قوی تری نسبت به نور ساطع شده از تلفن ها و لپ تاپ ها قرار گرفتند.

و آنها به طور مداوم تا 14 روز تحت آن بودند - نه فقط چند ساعت.

اما دانشمندان گفتند که نتایج آنها نشان می‌دهد که نور می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در سلول‌هایی شود که پیری را تسریع می‌کنند.

آنها حتی پیشنهاد کردند که نور آبی می تواند باعث "مرگ زودرس" شود.

Giebultowicz افزود: "LED ها به نور اصلی در صفحه نمایش مانند تلفن، دسکتاپ و تلویزیون و همچنین نور محیط تبدیل شده اند، بنابراین انسان در جوامع پیشرفته در بیشتر ساعات بیداری خود از طریق نور LED در معرض نور آبی قرار می گیرد." 

"مواد شیمیایی سیگنال دهنده در سلول های مگس و انسان یکسان است، بنابراین پتانسیل اثرات منفی نور آبی بر انسان وجود دارد."

وی افزود: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تحقیقات آتی مربوط به سلول‌های انسانی برای تعیین میزانی که سلول‌های انسانی ممکن است تغییرات مشابهی را در متابولیت‌های دخیل در تولید انرژی در پاسخ به قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی نشان دهند، مورد نیاز است.

دانشمندان قبلا نشان داده بودند که مگس هایی که در معرض نور آبی قرار می گیرند، ژن ها را روشن می کنند تا از آنها در برابر استرس محافظت کنند.

آنها همچنین دریافته اند که کسانی که در تاریکی نگه داشته می شوند، بیشتر عمر می کنند.

برآوردها حاکی از آن است که آمریکایی ها هر روز پنج ساعت و نیم را با تلفن های خود سپری می کنند و سه ساعت دیگر را جلوی تلویزیون میگذرانند.

اما تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که صرف طولانی مدت در مقابل نور آبی می تواند به سلامت افراد آسیب برساند - و خوابیدن را سخت تر کند.


چندین مطالعه هشدار داده‌اند که می‌تواند به ساعت شبانه‌روزی آسیب برساند - تایمر بیولوژیکی که همه سلول‌ها با آن کار می‌کنند تا زمان روز را تعیین کنند.


در ماه ژوئن، دانشمندان حتی پیشنهاد کردند که نور آبی می تواند به سیستم ایمنی چشم آسیب برساند و خطر مشکلات چشمی را افزایش دهد  .



مجله ارم بلاگ

منبع : dailymail



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده