بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انقراض پنگوئن های قطب جنوب به دلیل بحران آب و هوا

انقراض پنگوئن های قطب جنوب به دلیل بحران آب و هوا

پنگوئن های امپراتور بزرگترین و سنگین ترین پنگوئن های جهان هستند.برنارد برتون / Adobe Stock

پنگوئن های امپراتور قطب جنوب به دلیل بحران آب و هوا در خطر انقراض هستند


از آنجایی که پنگوئن های امپراتور قطب جنوب به طور فزاینده ای توسط بحران آب و هوایی تهدید می شوند، پرندگان دریایی تحت قانون گونه های در خطر انقراض یا ESA از حمایت های جدیدی برخوردار خواهند شد.


با ذوب شدن یخ‌های دریا که پنگوئن‌ها به آن وابسته هستند، گرمایش جهانی

سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده اکنون این گونه‌ها را در معرض خطر طبقه‌بندی می‌کند. آژانس فدرال "گونه های در معرض خطر را بدون توجه به کشور مبدا آنها در معرض خطر یا تهدید قرار داده است."


اعلامیه روز سه‌شنبه بیش از یک سال پس از پیشنهاد اولیه این سرویس برای محافظت از پنگوئن‌های امپراتور تحت ESA منتشر شد.


پنگوئن‌های امپراطور برای تشکیل کلنی‌های تولید مثل خود به یخ دریا تکیه می‌کنند، از شکارچیان در اقیانوس دوری می‌کنند و به دنبال غذا می‌گردند. اما با افزایش دمای زمین در رابطه با انتشار گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن، یخ دریا در خطر ناپدید شدن قرار دارد.


ربات کوچکی را ببینید که از پنگوئن ها در قطب جنوب

جاسوسی می کند - منبع: CNN


هنگامی که یخ های دریا در فصل گرما زودتر از حد انتظار ذوب می شوند یا به دلیل گرم شدن زمین از هم جدا می شوند، کل کلنی های پنگوئن ها می توانند کاهش پیدا کنند یا ناپدید شوند.


مارتا ویلیامز، مدیر خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفت: «این فهرست نشان‌دهنده بحران رو به رشد انقراض است و بر اهمیت ESA و تلاش‌ها برای حفظ گونه‌ها قبل از اینکه کاهش جمعیت غیرقابل برگشت شود، تأکید می‌کند.»


به گفته موسسه اقیانوس شناسی وودز هول در ماساچوست، بخش هایی از یخ های دریای شبه جزیره قطب جنوب در 30 سال گذشته بیش از 60 درصد ذوب شده است. و اگر پنگوئن‌های امپراتور رنج ببرند و از بین بروند، احتمالاً سایر گونه‌های موجود در اکوسیستم نیز به دلیل بحران آب و هوا در معرض خطر هستند. 


«تغییرات اقلیمی تأثیر عمیقی بر گونه‌ها در سراسر جهان دارد و رسیدگی به آن اولویت دولت (بایدن) است. ویلیامز گفت: لیست پنگوئن امپراتور به عنوان زنگ خطر و همچنین فراخوانی برای اقدام عمل می کند.


محافظت از پنگوئن ها

فهرست کردن این گونه در حال حاضر می تواند به نجات پنگوئن های امپراتور از خطر انقراض یا انقراض در آینده کمک کند.


مستند جان کنراد/کوربیس RF/Getty Images

اگر انتشار گازهای گلخانه ای کنترل نشود، مستعمرات پنگوئن های امپراتور قطب جنوب ممکن است آسیب ببینند.


طبق گفته موسسه اقیانوس شناسی وودز هول، قانون گونه های در معرض خطر "قوی ترین قانون زیست محیطی جهان است که بر جلوگیری از انقراض و تسهیل بازیابی گونه های در معرض خطر متمرکز شده است." خرس قطبی اولین گونه ای بود که به دلیل تغییرات آب و هوایی تحت قانون گونه های در خطر انقراض در سال 2008 به عنوان در معرض خطر فهرست شد. از آن زمان، بسیاری از جمعیت خرس های قطبی جهان تثبیت شده اند، اما با ادامه بحران آب و هوا، آنها همچنان آسیب پذیر هستند.


این فهرست می‌تواند به ایجاد استراتژی‌هایی برای افزایش انعطاف‌پذیری گونه‌های در معرض تهدید و کاهش تهدیدها برای موجودیت آنها کمک کند. برای پنگوئن‌های امپراتور، این به معنای همکاری بین‌المللی در زمینه اقدامات حفاظتی، افزایش بودجه برای تلاش‌های حفاظتی و احتمالاً تحقیقات بیشتر در مورد این گونه است.


مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده